Veel weg - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu Veel weg - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu

Veel weg

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

19 Januari 2014 | China, Sjanghai

Zondag hebben we het rustig aan gedaan. Ik heb mijn blog geschreven en gepost en Henny is naar de sportschool geweest. Tegen de middag zijn we een stukje gaan wandelen en daarna hebben we op de bank gezeten om wat afleveringen van Nashville te kijken. Tegen 18.00 uur zijn we richting Jan en Diana gelopen waar Martina ook kwam om daarna door te lopen naar het restaurant Sichuan Citizen. Gespecialiseerd in de keuken Van de Sichuan provincie in het westen van China wat spicy food heeft. Jerry, Ola en Roland zaten daar al en Jan heeft heerlijke dingen besteld. Het was erg gezellig en aan het eind van de avond kwam Bert ook nog even langs want die kon er niet bij zijn omdat hij zakelijke verplichtingen had.

Maandag hadden we de koffiemorgen van de SEA. Normaal hadden we dat altijd in het Mandarin Hotel maar omdat die gaan verbouwen heeft de SEA een nieuwe lokatie gevonden in het Shangri-La hotel ook dicht bij ons in de buurt. We hebben de metro gepakt en zijn naar het hotel gelopen, waar we even aan de nieuwe lokatie moesten wennen. Het was een gezellig morgen met Cathy, Jane, Jane, Heike, Martina en Diana. Met Diana ben ik met de metro terug gegaan naar huis en daarna zijn we naar GAP geweest om naar truien te kijken en hebben een manicure gedaan. Henny zou niet thuis komen eten en Diana zou Chili con carne maken maar na wat over en weer geapp met Mariel (die sinds zondag ook voor anderhalve week in SH is), hebben we met haar en met Robert Jan gegeten bij de Japanse BBQ. Zoals altijd was het weer lekker en ook gezellig. Na het eten hebben we nog een kop koffie bij ons thuis gedronken en hebben ze Henny ook nog even ontmoet want die kwam thuis.

Dinsdag heb ik 's morgens wat gepoetst en zijn Diana en ik 's middags richting Pearl Market gegaan. Daar hebben we op Jane gewacht en zijn toen de markt opgelopen. Jane en Diana wilden nog graag naar horloges kijken en ik wou nog kijken naar een sjaal. De tweede etage is nog steeds een puinhoop dus we waren nog wel een keertje uitgekeken en zijn toen naar Costa gelopen voor een bakje koffie. Daarna met Diana terug in de taxi naar huis. Thuis gewacht op Henny en een zakelijke relatie, die graag met ons uit eten wou en zodoende zijn we lopend naar Brick gegaan om daar wat te eten. Na het eten hebben we Jan op de metro gezet en wij hebben naar huis terug gelopen. Het is wel fris maar heerlijk weer.

Woensdagmorgen ben ik aan het klungelen geweest met de voorbereidingen voor Harbin volgende week. Ik heb de accu's van het fototoestel opgeladen en de geheugenkaartjes schoongemaakt, wat gelezen over Harbin en na de middag werd ik door Esther en Diana opgehaald om naar HanCity te lopen. Daar nieuwe Uggs voor Sanne gekocht en een nieuwe versterker voor het internet voor de slaapkamer.
Verder daar nog wat rondgelopen en Esther is doorgelopen naar Martina en wij naar huis. We hadden die avond ladiesnight maar helaas was Bettina grieperig en Heike had hoofdpijn dus waren we maar met ons viertjes. Martina, Esther, Diana en ik. Het was erg gezellig het eten was goed en toen we terug liepen naar huis hebben we de hele weg gehoopt op een taxi te krijgen voor Esther maar tot aan West Nanjing Lu is dat niet gelukt. Uiteindelijk naar lang wachten kregen we een vrije taxi en kon Esther terug naar Pudong. Je kunt merken dat men hier alweer een beetje dol worden voor het Chinese nieuwjaar. Veel mensen op de weg.

Donderdagmorgen heb ik het ijzeren geval weer voor de dag getoverd en de was maar weer eens weggestreken. Onder het genot van kijken naar de tv, af en toe een kop koffie en water heb ik me er compleet doorheen geworsteld. Na de middag zijn Diana en ik naar Shanghai Centre gelopen voor wat boodschapjes. 's Avonds heeft Henny Jennifer meegenomen om met ons wat te eten en ze heeft ons geholpen om dingen te bestellen op internet. Hij ging toppie! We kunnen weer wachten op de koeriers die het aan huis bezorgen.

Vrijdagmorgen zijn we naar mahjong gegaan met de metro en tegen 12.45 uur ging bij mij het licht uit en had ik geen zin meer. Het was er koud en ik had honger dus ik heb de dames gezegd, ga lekker door maar ik stop ermee. De dames zijn ook gestopt en we hebben wat gegeten. Snel nog even koffie gehaald bij de nespresso winkel en hup terug met de metro naar huis. Thuis lekker op de bank met de nieuwe smaak koffie en wat tv. De buurvrouw Jesefine en buurmeisje Zoe zijn nog even langs geweest en hebben wat fris gedronken. Henny kwam tegen 18.15 uur thuis want we waren uitgenodigd voor een etentje bij Lost Heaven door Robert Jan, Mariel, Rebecca en Gert. We hadden heel veel geluk om een taxi te vinden en daardoor waren we gelukkig op tijd. Rebecca heeft heerlijke dingen besteld en het was reuze gezellig. Na het eten hebben we in de bar nog wat gedronken en daarna hadden we de hoop om een taxi te krijgen, het was zo laat dat er geen metro meer ging. Helaas wat een mensen nog op straat die allemaal hoopte op een taxi. Uiteindelijk zijn we naar huis toegelopen. Best lekker, zo'n wandeling. Helaas voor Robert Jan en Mariel moesten ze nog verder naar hun hotel maar uiteindelijk hebben ze op het laatste stukje nog een taxi gekregen.

Zaterdag heeft Henny brood gebakken en ben ik dingen aan het verzamelen geweest voor de trip naar Harbin. De koffer inpakken kan zondag nog wel. Tegen de middag hadden we ineens geen internet en Henny kreeg het ook niet meer aan de praat. De Landlord gebeld en die is langs geweest end acht dat fix ik wel even maar dat werd hem ook niet. Dus toen iemand van China Telecom erbij. Uiteindelijk hadden we internet maar het is nog niet goed. De rauter is kapot denkt Henny dus daar gaat hij maandag mee verder. Nu lukte het met wat improvisatie ook om op internet te komen dus geen haast. Ik heb nog wat boodschapjes gedaan. We hebben maar eens voor de verandering thuis gegeten. Dat was wennen, haha, nee hoor ook lekker om gewoon thuis te zijn na zo'n drukke uit eten week. We hebben Nashville gekeken met een borreltje op de bank en zitten nu in het tweede seizoen.

• 19 Januari 2014 - 14:06

Jan En Hetty Morsink. :

Hoi Jeannette.
    Net je blog weer gelezen. Je hebt weer een leuke en gezellige week gehad
    En lekker gegeten. Super.
    En zijn jullie je al aan het voorbereiden voor het Chinees nieuwjaar.?
    Lijkt me wel speciaal om dat mee te maken.
    Het is hier aardig mooi weer en gaan zo een eind wandelen. De groeten aan Henny en nog een goede zondag avond nog.
    Liefs.H&J