Kort weekje SH - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu Kort weekje SH - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu

Kort weekje SH

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

16 Februari 2014 | China, Sjanghai

Zondag werden we wakker en het was koud, zo koud zelfs dat we natte sneeuw hadden. Grappig een week geleden zaten we op een terras en nu kkkkoud. Ik heb mijn blog geschreven en heeft Henny brood gebakken. Het is zijn laatste vakantiedag, maar voor hem geld de komende week een korte werkweek in SH. Hij moet namelijk met Jennifer tot de 20ste naar Düsseldorf voor een beurs en dat betekent dat we vrijdag vertrekken naar Nederland. Jeeeeh, lekker de kinderen weer even knuffelen en snuiven. Henny heeft zich ontfermd over de tv. Helaas liep die continu vast waardoor we geen Olympische spelen konden kijken. Gelukkig voor Henny wel voetbal, maar jammer want er was schaatsen op. We hebben Wüst dus helaas niet zien winnen.

Maandag hadden we bij Kathleen's de koffiemorgen van de SEA. We zijn we met de metro naar toe gegaan en hebben met Mary en Jane aan een tafel gezeten. Het was erg gezellig. Diana heeft voor mij een Boeddha gekocht en ik voor haar. Haha dit omdat je nooit voor jezelf een Boeddha mag kopen. We hebben de verkoopster de
gevraagd of het bij ons thuis kon worden afgeleverd want hij was zwaar en dat kon gelukkig. Met ons viertjes geluncht en daarna was Diana druk en is naar huis gegaan en Mary en Jane zijn met mij mee gegaan naar huis voor een bakkie koffie.

Dinsdag zijn we naar de Elevenses van de Britten geweest. Er was ons gevraagd of we hotelzeepjes en business tasjes van vliegtuigen met tandenborstels, tandpasta, shampoo enz enz mee wilden nemen. Met dat wat er binnen komt gaan ze de kinderen die zelf niets hebben en een hartoperatie moeten ondergaan verblijden. De organisatie heet Heart to Heart. Ook kan je een jongetjes of meisjes beer kopen die is "aangekleed" (gebreide truitje) door vrijwilligers en je krijgt dan de naam van het kindje die je helpt bij de beer. Een erg goed doel! Er zijn meer dan 17500 beren verkocht en 726 kinderen hierdoor geopereerd de organisatie bestaat sinds 2005. Mochten jullie mini monsters of wat dan ook thuis hebben of willen jullie een beer? Laat het me maar weten. 's Avonds hadden we Ladies night bij Brick en Esther, Diana, Martina en Mary kwamen van tevoren bij ons. Mary's chauffeur bracht ons naar het restaurant, erg luxe. Het eten was lekker en het gezelschap gezellig, we waren met 11 dames.

Woensdagmorgen heb ik wat dingen opgeruimd in huis en na de middag werd ik opgehaald door Mary. Haar chauffeur had haar meegenomen naar een complex waar kussens, dekens, dekbedden, enz, enz wordt verkocht. Onze eetkamer stoelen zijn erg lelijk en ik heb de zittingen er afgeschroefd en die meegenomen naar die hal. Jeetje wat groot, meerdere verdiepingen en zo veel te koop. Ik weet dat ik in SH ben maar waar? Ik weet het echt niet. We zijn ook de enige westerlingen en hebben veel bekijks. Mijn stoelzittingen zijn volgende week klaar en dan haalt de chauffeur van Mary ze voor mij op. De stof moet nl besteld worden anders had ik het bekleden zelf gedaan. We hebben de andere verdiepingen ook bekeken en wat is het er groot. Weinig Engels sprekende dus met handen en voeten soms gevraagd wat iets kost. Bij de zittingen had de chauffeur nog geholpen maar die was daarna terug naar de auto gegaan. Erg grappig om ook weer eens een keertje mee te maken. s'Avonds zijn Henny en ik nog naar HanCity gelopen om zijn nieuwe brillen op te halen.

Donderdag ben ik thuis geweest om de laatste dingen te wassen en te strijken en ben ik begonnen mijn koffer in te pakken. Ik hoef niet te veel in te pakken want we gaan deze keer maar erg kort naar Nederland toe. Ik ben dus er snel klaar mee en hoef alleen mijn toilettas maar kwijt en dan is het klaar. Ik ben naar Shanghai center gelopen om boodschappen te halen voor het eten en heb een kop koffie gedronken bij Bakker and Spice. Daarna een ovenschotel van bloemkool gemaakt en gewacht op Henny en Jennifer want ze wou graag een koffer van ons lenen en heeft toen maar meteen meegegeten.

Vrijdag was Jennifer er om 9.00 uur en om 9.30 uur was de taxi er die ons naar het vliegveld zou brengen. We hebben in een lounge wat gedronken, Henny heeft punten via zijn bankpas en dan mag je gratis (op de punten) in de lounge. Tegen de tijd dat we moesten gaan boorden zijn we naar de gate gelopen en daar konden we zo doorlopen het vliegtuig in. Gelukkig bijna geen vertragen. Veel turbulentie maar wat een super aardige stewardess. Je kon zien dat ze plezier in haar werk heeft, en deed het heel erg goed. Ik ben haar even achterna gelopen de keuken in om haar een compliment te geven en haar te bedanken voor dat ze onze reis zo prettig mogelijk probeerde te maken. Ze kreeg er een rood hoofd van en bedankte me aan de eind van de reis met een briefje en twee huisjes van de KLM. Ze had het in een zakje gedaan en ik mocht thuis pas kijken wat er in zat. Erg lief. Thuis de kinderen geknuffeld, Sanne was er ook, gezellig. En leven wat gedronken en wat gegeten en bij gekletst. De bos bloemen die Henny voor mij geregeld had thuis in Goor was ook helemaal toppie! Zo ronden we onze 31urige Valentijnsdag af en beginnen ons verblijf in Nederland tot de 26ste.

  • 16 Februari 2014 - 18:18

    Jan En Hetty Morsink :

    Hoi hoi een beetje laat. We waren de hele dag in Goor bij Marlon en Ivar Naar de kerk geweest een kennismakings dienst voor kjeld. Hij heeft gauw z,n eerste communie. Maar jullie hebben wel weer een leuke week gehad. En zijn nu weer heerlijk in Goor.om je kinderen weer te kunnen zien en te Snuiven. En wat die beren betreft. Daar spreek ik je nog wel over. Tot ziens he. We zien wel wanneer. Groeten en een dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Shanghai

wij (Henny en ik) gaan voor 1 tot ongeveer 3 jaar wonen in Shanghai.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Afscheid

16 Februari 2014

Kort weekje SH

09 Februari 2014

Henny thuis.

02 Februari 2014

Het Jaar Van het Paard

26 Januari 2014

Harbin
Jeannette

Hallo allemaal, We zijn dinsdag 11 oktober 2011 vertrokken met de KL893 om 21.30 uur vanaf Schiphol. En ja, we zijn aangekomen in Shanghai.

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 772
Totaal aantal bezoekers 117184

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2011 - 30 November -0001

Shanghai

Landen bezocht: