We've got to move it - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu We've got to move it - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu

We've got to move it

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

01 September 2013 | China, Sjanghai

Zondag heb ik eerst mijn blog geschreven daarna hebben we weer behoorlijk veel uitgezocht en weggegooid. Dat is het voordeel van verhuizen, je word kritischer wat je wel in een doos stopt en wat uiteindelijk niet. Henny voelde zich nog niet echt lekker, dus we zijn gewoon thuis gebleven. 's Middags hebben we gelezen en daarna zijn we begonnen om de Nederlandse serie Divorce te kijken. De hele serie had ik gedownload en we hebben er een paar gekeken. Daarna aan de voetbal, hup Feyenoord.

Maandagmorgen heb ik de badkamer opgeruimd en deels daar dingen van in dozen gepakt. Tegen de middag ben ik naar Diana gelopen om dingen te overleggen hoe we het volgende week doen als we bij haar gaan logeren. Daarna zijn we naar Shanghai Centre gelopen om wat boodschappen te doen. Ik ben de diepvriezer zoveel mogelijk aan het leeg halen qua eten maar verse groente moet er natuurlijk blijven komen. 's Avonds hebben we weer een paar Divorce afleveringen gekeken, leuke serie hoor.

Dinsdag waren Diana en ik uitgenodigd door Mary om mee te gaan naar Suzhou, een watertown ongeveer 80 km vanaf Shanghai. Ze ging samen met Jane en twee vriendinnen van Jane. Mary is de enige van ons die auto en chauffeur heeft dus dit was luxe. Ze hebben ons opgehaald en we zijn naar Suzhou vertrokken, daar aangekomen was het een beetje moeilijk om het te vinden. De chauffeur kent Shanghai op zijn duimpje maar Suzhou natuurlijk niet. Uiteindelijk toch nog veel gezien. We zijn eerst naar the Master of Nets garden, daarna the Temple of Confucius, the Garden of Pleasance en daarna naar de Xiyuan Temple. Het was mooi om te zien, we hadden goed weer en tegen 17.00 uur zijn we weer richting Shanghai gegaan, ik had 's avonds met Henny een zakelijk dineetje bij Da Marco.

Woensdag heb ik 's morgens de laatste bloemenbak leeg gehaald en het laatste zand weggegooid en de bloemen naar Diana gebracht. Ze waren te mooi om weg te gooien, dat zou echt jammer zijn. Esther was er ook en we hebben met ons drietjes lekker gekletst en zijn even naar Shanghai Centre gelopen. Terug bij Diana nog wat gedronken en toen naar huis. Weer een doos ingepakt, dit werkt wel goed voor mij, af en toe een doos inpakken ipv er continu mee bezig zijn. 's Middags belde Henny op dat hij niet thuis kwam om te eten, dus Diana en ik zijn een stuk gaan wandelen richting Dagu Lu en daar hebben we een hapje gegeten. Het was lady's night en we kregen een gratis nekmassage en de nagels werden gratis gelakt, haha

Donderdag zijn Diana en ik naar Cloud 9 gegaan, ik wil graag een nieuwe boodschappenwagen. dus even bij Hola gekeken, maar ze hadden er alleen maar eentje met ook een zitje erbij aan vast, volgens mij heb ik dat nu nog niet nodig, haha. Mary kwam daar ook en we hebben eerst een Noodle soup gegeten om daarna bij Carrefour de boodschappen gehaald. Mary bleef in Cloud 9, ze was er nog nooit geweest en wilde nog wat shoppen. Diana en ik zijn terug gegaan naar huis. 's Avonds met Henny weer naar Divorce gekeken. Helaas alles nu gezien maar ik hoorde dat er een vervolg komt.

Vrijdag morgen zijn we naar mahjong geweest, dat was lang geleden, en ik moest wel weer even wennen hoe de regels zijn. Het was gezellig, we zijn eerder gestopt want ik wilde toch graag het een en ander inpakken. In de middag heb ik dus de keukenspullen ingepakt en daarna gewacht op Henny. We zijn samen uit eten geweest want het was onze trouwdag, alweer 28 jaar getrouwd. We zijn naar het restaurant Char geweest aan the Bund met een heel mooi uitzicht, en wat nog belangrijker is, het eten was heerlijk.

Zaterdag vroeg uit bed, ik heb bagger geslapen en kon niet meer liggen. Het gaat gebeuren, de laatste dag in het appartement. De laatste dingen hebben we ingepakt en toen gewacht op de verhuizers. Om 13.00 uur kwamen ze, die zorgen ervoor dat de spullen van block 9 naar block 3 werden gebracht. Daar hebben ze alles in de slaapkamer gepakt want helaas is het nieuwe appartement nog niet klaar. 35 dozen hebben we verhuist, heel wat meer dan 2 jaar geleden toen we hier kwamen, haha. Tegen 15.30 uur waren we klaar en toen hebben we de rest naar het appartement van Jan en Diana gebracht waar we de komende dagen mogen logeren. Toen terug naar het oude appartement voor de sleuteloverdracht. Dat verliep soepel, en toen terug naar Jan en Diana. Heerlijk op het terras gezeten met een borrel, daarna heeft Jan voor ons gekookt en hebben de hele avond genoten op het terras. Bij mij viel het licht het eerste uit en tegen 23.45 uur ben ik naar bed gegaan.

  • 01 September 2013 - 11:26

    Jan En Hetty Morsink:

    Hoi Jeannette

    Na een gepak met dozen nu even rust en dan weer uitpakken een hele klus, maar ook wel weer spannend. Fijn dat jullie kunnen overbruggen bij Dianna.
    Wens je Henny beterschap toe?
    Nog 4 weken te gaan voor ons en dan kunnen we jullie nieuwe onderkomen bewonderen. Weg hebben er zin in. Groeten aan je mannetje.
    Heel veel liefs Jan en Hetty

  • 01 September 2013 - 11:39

    Rietje:

    Hoi,hoi, Nou de verhuizing is begonnen, eerste gedeelte zit er op, nu even overbruggen. tot je in je "nieuwe"appartement kan, lief van Diana en Jan dat jullie daar de komende dagen kunnen logeren, zo zie je maar weer "beter een goeie buur dan een verre vriend", straks je "nieuwe stekkie"weer gezellig maken, maar dat is jou wel toevertrouwd.
    Sterkte lieverd met alles, als je straks weer gesetteld bent, krijg je ff een terug slag van moeheid en emoties, ( rugpijn hoofdpijn whatever ) maaaaaaaar t komt goed !!!
    Men onderschat wat dit met je doet, t lijkt allemaal zo rooskleurig, hier heen, daar heen. lunchen, shoppen enz.enz. maar ik begrijp je als geen ander, ( I`ve been there )
    Groetjes aan Henny.
    Liefs Rietje

  • 01 September 2013 - 14:57

    Esther:

    we hebben al even gekletst , nu genieten bij onze vrienden. Lekker geslapen?
    kom jhe graag helpen als je moet inruimen.

    kus esther

  • 01 September 2013 - 14:57

    Esther:

    we hebben al even gekletst , nu genieten bij onze vrienden. Lekker geslapen?
    kom jhe graag helpen als je moet inruimen.

    kus esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Shanghai

wij (Henny en ik) gaan voor 1 tot ongeveer 3 jaar wonen in Shanghai.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Afscheid

16 Februari 2014

Kort weekje SH

09 Februari 2014

Henny thuis.

02 Februari 2014

Het Jaar Van het Paard

26 Januari 2014

Harbin
Jeannette

Hallo allemaal, We zijn dinsdag 11 oktober 2011 vertrokken met de KL893 om 21.30 uur vanaf Schiphol. En ja, we zijn aangekomen in Shanghai.

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 117209

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2011 - 30 November -0001

Shanghai

Landen bezocht: