Het Jaar Van het Paard - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu Het Jaar Van het Paard - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu

Het Jaar Van het Paard

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

02 Februari 2014 | China, Sjanghai

Zondag voelde Henny zich nog steeds niet toppie, dus we hebben een rustige dag gehad. Ik heb 's morgens het blog geschreven en gepost en heb me lekker lang gedoucht en gepoedeld. Na de middag hebben we een klein stukje gewandeld maar we waren al snel weer thuis. Op de bank geploft en the Blacklist afgekeken. Medisch verantwoord eten op tafel gezet in de hoop dat het morgen beter gaat want Henny wil natuurlijk wel graag naar kantoor. In het boek begonnen van wat ik heb mogen lenen van Ellis, en daarna gaan slapen.

Maandagmorgen zijn Diana en ik op de metro gestapt om bij Yuan garden Jane te ontmoeten om met ons drietjes te kijken naar de versieringen van het Chinees nieuwjaar. We gaan deze week van het jaar van de slang naar het jaar van het paard. We hebben al weken mooi weer. Af en toe is de luchtkwaliteit niet helemaal toppie maar Rita zou zeggen, ach, een kleinigheid hou je toch. De temperatuur is hoog. Te hoog voor de tijd van het jaar maar daar gaan we niet over zeuren alleen maar van genieten. We hebben geluncht en zijn daarna de stalletjes langs gelopen buiten de bazaar om. Veel troep voor het Chinees nieuwjaar ligt alweer klaar en wij hebben ook wat gekocht. Haha. Ook wat ploppers of confetti crackers ik weet niet hoe die dingen heten. Ik ging met 3 van die dingen de metro in maar Jane werd tegen gehouden. Ze mocht niet mee met de metro omdat het vuurgevaarlijk was. Ze werd door de bewaking mee genomen naar buiten en ze kon kiezen, taxi of bus. Wij waren al bij de metro naar binnen dus hebben gewoon de metro gepakt. Jane de taxi, toen werden het voor haar nog dure ploppers.

Dinsdag zijn Diana en ik met de taxi naar Bettina gegaan. Bettina en Menno waren plotseling verhuisd naar een heel mooi appartement. Wat een vooruitgang als je het vergelijkt met de vorige. Bettina heeft er goed aangedaan om dit te doen. Echt mooi! Bettina moest 's middags werken dus Diana en ik zijn lopend naar Ferguson Lane gegaan om daar een hapje te eten en daarna hebben we de taxi gepakt om ons af te laten zetten in HanCity. Veel stalletjes waren al dicht ivm het Chinese nieuwjaar maar we hebben nog wel wat kunnen shoppen. Samen nog een bak koffie gedronken en toen naar huis om te koken. Met Henny gaat het gelukkig wat beter, hij is nog niet helemaal van zijn buikkrampen af maar verder gaat het goed.

Woensdagmorgen hebben we boodschappen gedaan. We zijn naar Shanghai Centre gelopen en na de koffie de boodschappen gedaan. Tussen de middag had ik met Choy afgesproken voor de lunch en we wilden naar Issimo maar die bleek dicht te zijn. Dus toen maar naar Wagas, een lekkere salade gegeten en gezellig gekletst. Met Noah haar zoontje gaat het goed, jeetje wat lijkt hij op haar, prachtig om te zien. Na de lunch ben ik weer naar huis gegaan om het eten voor te bereiden en ik heb alvast de courgette soep voor donderdag gemaakt. Dit smaakt de tweede dag altijd lekkerder. Diana en ik zouden nog even naar de manicure maar Diana belde en zei het is zo giga druk dat wordt hem vast niet meer. Ik zei, kom maar een bakkie halen dat komt wel weer een andere keer.

Donderdag was het oudejaarsdag. Henny had vrij en heeft dat de komende week verder ook. Dat is dus gaaf, vakantie. We hebben wat geklungeld in huis en hebben lekker gerelaxt. Wat lezen, filmpje gekeken en tegen de avond zijn we naar Martina en Bert gelopen. Wat later kwamen Diana en Jan er ook en zijn we aan tafel gegaan. Ik had voor de courgette soep gezorgd, Martina had een heerlijke ovenschotel met varkenshaas en ui gemaakt, daar had ze gemende sla en geitenkaas bij, heerlijk, en ook het toetje van Jan en Diana was heerlijk. Crêpe Suzette met ijs, mmmh. Lekker aan tafel gekletst en tegen 23.50 uur brak het kabaal al in alle hevigheid los. Jjeeeeh, the Year of the Horse hebben we binnengeleid. Onze ploppers waren "prachtig" haha. Het vuurwerk buiten wel, we hebben nog wat nagepraat en zijn daarna naar huis gelopen. Het was een hele gezellige avond.

Vrijdag hebben we een rustige dag gehad. Ik was helaas veel te vroeg wakker waardoor ik me een beetje loom voelde. We hebben wat gelezen en ik ben tegen de middag de keuken ingedoken om wat groente te snijden voor soep. Gehaktballetjes gedraaid en dus na een tijdje was de verse groentesoep klaar. Lekker een stokbroodje erbij gebakken en toen was de lunch compleet. In de middag ook weer wat gelezen en een filmpje gekeken en 's avonds heeft Henny gekookt. De rollen dus eerlijk verdeeld, haha.

Zaterdag was het weer heel uitzonderlijk. We hadden 24 graden in de middag. Dus winterjas uit en colbert aan. Achteraf ook veel te warm maar toch. Met Jan en Diana de metro gepakt om gegaan wandelen in het Luxun Park. Helaas was het park gesloten en helemaal omringd door een blauwe "muur" jammer, maar het is niet anders, we zijn naar Duolon Lu gelopen en hebben op het terras van The Old Film Café een koffie gedronken. Daarna de taxi gepakt en Diana zei laten we bij Sasha's een terrasje pakken. Zo gezegd, zo gedaan, en daar zaten Bert en Martina ook in de zon. Bij ze aangeschoven en gezellig gezeten tot de zon onder ging daarna zijn we naar D.O.C. gelopen om een hapje te eten. Na het eten zijn Martina en Bert in de taxi gestapt om naar huis te gaan en Diana, Jan, Henny en ik zijn lopend naar huis gegaan. Thuis nog even gezeten en toen naar bed.

  • 02 Februari 2014 - 10:43

    Jan En Hetty Morsink:

    Goeden morgen ( voor jullie al middag )

  • 02 Februari 2014 - 10:50

    Jan En Hetty Morsink:

    Hoi hoi ik weet niet wat ik heb gedaan maar er is iets niet goed gegaan je hebt alleen het begin van mijn reactie. We gaan voor de 2e ronde Ha Ha Wat hebben jullie een mooie week gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Shanghai

wij (Henny en ik) gaan voor 1 tot ongeveer 3 jaar wonen in Shanghai.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Afscheid

16 Februari 2014

Kort weekje SH

09 Februari 2014

Henny thuis.

02 Februari 2014

Het Jaar Van het Paard

26 Januari 2014

Harbin
Jeannette

Hallo allemaal, We zijn dinsdag 11 oktober 2011 vertrokken met de KL893 om 21.30 uur vanaf Schiphol. En ja, we zijn aangekomen in Shanghai.

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 117196

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2011 - 30 November -0001

Shanghai

Landen bezocht: