Alweer 2014 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu Alweer 2014 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu

Alweer 2014

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

12 Januari 2014 | China, Sjanghai

Allereerst voor diegene die ik niet gezien, gesproken of geappt heb. Ook voor jullie een heel veel liefde, geluk maar vooral gezondheid in 2014.
Zaterdag zijn we 's morgens aangekomen in SH. Tijdens de vlucht was Henny een tijdje beroerd, hij dacht dat het kwam van het vlees wat op de salade had gezeten tijdens de vlucht, maar met het landen was hij gelukkig weer oké. We zijn met de taxi naar huis gegaan en hebben de koffers uitgepakt. Ik was zo duf als een konijn en Henny was super actief hij begon meteen met stofzuigen want helaas was het appartement wel vervuild, we hebben wat gegeten en ik ben toch even het bed ingekropen. Henny heeft wat boodschappen gedaan en gekookt. Pfff ik moest echt even in het ritme komen.

Zondagmorgen werden we netjes tegen 8.00 uur wakker dus gelukkig goed geslapen. We hebben wat geklungeld en hebben wat gegeten. We hebben gewandeld het was lekker weer en tegen het eind van de middag hadden we met Martina en Bert afgesproken. We zijn met de metro richting Da Marco gegaan om daar een hapje te eten. Het was gezellig en leuk om elkaar weer te zien.

Maandag had ik een slechte dag. Ik kon niet in het ritme komen, 's morgens mijn badkamer wat gepoetst en tegen de middag richting Shanghai Centre gelopen daar had Martina een tafel gereserveerd om dumping's te eten. Ze was er met Heike en later kwamen Cathy en Canadese Jane met haar zoon en schoondochter ook. Het eten was heerlijk, na het eten hebben Heike en Martina me bij de hand genomen en hebben we een koffie gedronken. Ik heb nog wat gewandeld en ben naar huis gegaan om te koken. Henny en ik kijken nu naar de serie Nashville. Dus dat hebben we 's avonds gedaan.

Dinsdag ben ik tegen 10.00 uur richting Martina gelopen voor een bak koffie. Heike kwam daar ook. Na de koffie zijn we in de auto van Heike gestapt en zijn we door de chauffeur naar de Pearl Market gereden. Daar hebben we Mary ontmoet en ze is met ons opgelopen. Bij de Pearl Market zijn ze de 2de verdieping helemaal aan het renoveren. Eind februari zal het klaar zijn, we zijn benieuwd. We zijn naar de videotheek geweest en aan de overkant hebben we met ons viertjes gelucht. Daarna is Mary weer naar huis gewandeld en wij zijn doorgereden naar de Flower Market. Ja, mijn eerste tulpen weer gekocht en nog wat potgrond. De chauffeur heeft me thuis weer afgezet. Wat een luxe, haha, want het was een regenachtige dag. Henny was laat terug van het werk en Jennifer heeft meteen mee gegeten.

Woensdag kwam gezellig Esther langs, en later op de morgen kwamen ook Martina en Bettina op de koffie. Ook nu was het weer regenachtig weer tegen de middag zijn we met de metro naar Reëel gegaan om daar een soep te eten, meteen wat boodschappen meegenomen en toen terug naar huis. Henny was die dag al vroeg naar Hangzhou vertrokken en zou redelijk op tijd thuis komen. Helaas kwam hij in een file waardoor hij de trein miste. Uiteindelijk was hij 21.20 uur thuis. Ik had vooruit gegeten want dat was me echt te laat maar Henny heeft toen toch de spaghetti nog lekker opgegeten.

Donderdag heb ik gepoetst, de hele woonkamer van top tot teen inclusief de ramen. Jeetje wat een zooi. Door de metro bouw beneden hebben we echt snel alles weer smerig. In de middag ben ik even naar mijn buurvrouw gelopen om het cadeautje aan Zoe te geven. Ze was in december 2 geworden en we hebben haar een grote Hello Kitty knuffel gekocht. Ze was er erg blij mee. Ik ben daarna naar huis gegaan om te koken. Jan en Diana waren aangekomen in SH en Jan vloog meteen door. Dus tegen Diana gezegd kom hier eten hoef je de eerste dag je niet druk te maken met de boodschappen en het eten. Fijn om haar weer te zien. Van haar vriendin Anya een waterzak gekregen omdat ik mijn fiets aan haar had uitgeleend toen ze hier in SH was. Ik mocht kiezen want ze had er twee gemaakt. Mooi hoor! Van Daantje een heerlijke schub gekregen, wat een verwennerij.

Vrijdag zijn Diana en ik tegen de middag naar Carrefour geweest. Het is al erg druk in de winkels en ze hebben al heel veel extra artikelen in de winkel voor Chinees nieuw jaar. We waren na een tijdje klaar en zijn terug gegaan naar Diana voor een bak koffie. Daarna hebben we mijn boodschappen naar huis gebracht en zijn toen even bij M&S gaan kijken. Er is opruiming en er waren pinda's haha. Nog ijs meegenomen en toen naar huis. Diana is blijven eten want Jan komt zaterdag pas weer thuis. Dus Diana de peultjes aan het afhalen en ik aan de kook. Gewacht op Henny en toen lekker gegeten. Daarna een borreltje gedronken en gezellig gekletst. Het was Nederlandse avond maar niemand had zin om te gaan.

Zaterdag heb ik me compleet "verslapen". Ik kan me niet herinneren de laatste keer dat ik zo lang heb geslapen. Ik was er 's nachts wel even uit geweest maar ben ook zo weer in slaap gevallen. Ik was er moe van. Het was weer druilerig weer en we hebben. Gerelaxt op de bank, weer wat afleveringen van Nashville gekeken, een cake gebakken en met Hetty op FaceTime gezeten. Tegen de avond zijn we richting Roland en Ola gegaan. Daar waren we uitgenodigd om te komen eten. Wat kan ze heerlijk koken! Het was erg gezellig, we zijn aan het eind van de avond richting huis gegaan met de taxi en hebben thuis nog even gezeten om daarna naar bed te gaan.

  • 12 Januari 2014 - 13:53

    Jan En Hetty MOrsink :

    Hoi hoi Jeannette
    Fijn jou verhaal weer te lezen. Het hoort wel wat bij de zondag morgen. Maar ik ben een beetje laat wij hadden bezoek dus vandaar.

    Je bent weer helemaal gezeteld.dat is Fijn. Ook jou vriendinnen al weer gesproken.
    En is de cake al op? Doe je de groeten aan Henny?
    Nog een hele fijne zondag avond. En tot De volgende week.
    Dikke Kuzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Shanghai

wij (Henny en ik) gaan voor 1 tot ongeveer 3 jaar wonen in Shanghai.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Afscheid

16 Februari 2014

Kort weekje SH

09 Februari 2014

Henny thuis.

02 Februari 2014

Het Jaar Van het Paard

26 Januari 2014

Harbin
Jeannette

Hallo allemaal, We zijn dinsdag 11 oktober 2011 vertrokken met de KL893 om 21.30 uur vanaf Schiphol. En ja, we zijn aangekomen in Shanghai.

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 117202

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2011 - 30 November -0001

Shanghai

Landen bezocht: