Mid Autunm Festival - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu Mid Autunm Festival - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu

Mid Autunm Festival

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

22 September 2013 | China, Sjanghai

Zondag ben ik begonnen met het blog te schrijven. Henny is 's morgens naar de kapper gegaan en na de middag zijn we een stukje gaan rijden om uiteindelijk op het terras van Shanghai Brewery te belanden. We hadden onze iPad meegenomen en het was nog steeds rond de 30 graden dus we hebben heerlijk op het terras gelezen en spelletjes gedaan. Het was heerlijk om buiten te zitten en tegen de tijd dat mijn batterij van de iPad leeg was zijn we op de scooter gestapt om naar de Australische slager te gaan om ons te trakteren op een lekker stukje vlees. Thuis gekookt en voetbal gekeken. Helaas was het resultaat niet helemaal toppie.

Maandag morgen weer even aan de poets. Onze badkamer is echt behoorlijk vies en elke keer als ik even zin heb (en dat is natuurlijk niet dagelijks) doe ik wat tegels. Wat ze er mee gedaan hebben weet ik niet maar het is vies. Ik spuit er ontkalker, en Joost mag weten welke zooi op en ga dan met een soort mes over de tegels. Zo langzamerhand wordt het schoon. De vloer is al helemaal klaar dus zijn vorderingen. 's Middags ben ik met de metro naar de Fabric Market gegaan. Ik heb daar Diana en Anya ontmoet en we hebben daar onze "boodschappen" gedaan. Afscheid genomen weer van Diana en Anya en terug met de metro naar huis. Het was gezellig.

Dinsdag ben ik thuis geweest en heb me helemaal maar eens op de badkamer geworpen, hij is schoon! Ik heb gepoetst in mijn pyjama en was drijf nat toen ik klaar was. Toen maar meteen gebruik gemaakt van de schone badkamer en me uitgebreid gedoucht. Daarna omdat ik toch al zo goed bezig was, de was gestreken. Toen dat klaar was ben ik op de scooter gestapt om boodschappen te halen. Jennifer heeft 's avonds bij ons gegeten en ze heeft me geholpen om dingen te bestellen op het internet. Dankzij haar is Taobao niet zo Russisch en kom ik beter op sommige pagina's. We hebben lampen, spiegels en een airco besteld. Het was gezellig.

Woensdag hadden wij, Mary, Diana, Anya, en ik een lunch van de SEA bij Kathleen's Waitan. Waitan is het Chinese woord voor The Bund. Het restaurant is dus idd aan de rivier en het uitzicht was erg mooi. Het was een warme zonnige dag en we kregen buiten op het terras uitleg van Kathleen hoe ze het heeft gered om als vrouwelijke Amerikaanse Chinees 2 restaurants en een magazijn op te richten in Shanghai. Erg interessant en daarna werd een heerlijke lunch geserveerd. Toen de lunch klaar was zijn we met een klein groepje weer buiten op het terras gaan zitten en dat was erg gezellig. Mary was zo lief om een stukje om te rijden en we konden dus mee rijden met haar en haar chauffeur. Thuis verder niet zo veel meer gedaan, ik heb gekookt en we hebben tv gekeken. We hebben Netflix gedownload en kunnen kijken als je de VPN aanzet. De eerste maand is gratis dus kijken hoe ons dit bevalt.

Donderdag was het Mid Autumn Festival en Henny was vrij. We zijn op advies van Diana naar HanCity gelopen. Ze had daar een bril uitgezocht en Henny wilde ook graag nog een zonnebril op sterkte dus dat hebben we gedaan. Hij heeft zijn scooter naar boven gebracht om hem op te laden en toen heeft hij zijn rug verdraaid waardoor hij spierpijn heeft aan de rechter onderkant van zijn rug. Hierdoor hebben we minder gedaan dan wat we eigenlijk gepland hadden. 's Avonds zijn we wel een stuk gaan wandelen en zijn Roland en Ola tegen gekomen bij Coconut Paradise. Niet gepland maar wel gezellig.

Vrijdag was Henny ook vrij maar helaas voelde zijn rug nog niet toppie. Het eerste wat ik eraan heb is ons afmelden voor zaterdag. We zouden met een groep gaan fietsen in Chongming een eilandje ruim een uur met de auto vanaf SH. Roland en Ola wilden onze plek wel overnemen dus dat was zo geregeld. Jane alles laten weten omdat ze degene was die het organiseerde en toen hebben we samen wat boodschappen gedaan. Tegen het eind van de middag kwamen Martina en Bert voor een borrel. Het was erg gezellig en we hebben Diana en Anya gebeld om ook langs te komen en met ons zessen zijn we naar de BBQ Japanner gegaan. Het was reuze gezellig en erg lekker eten.

Zaterdag begon de dag met motregen. We zijn 's morgens dan ook gewoon thuis geweest. Ik had Josya op Facebook en ze heeft Jaap's rug als model gebruikt en daar foto's van gemaakt. Zo kon ik zien hoe ik de rug van Henny met tape moest voorzien. Dit in de hoop om de pijn wat te ontlasten. Dit hebben we dus gedaan en in de middag zijn we met de metro naar Yongkang Lu gegaan om een cadeautje voor Menno te kopen. Die was jarig en vierde zijn verjaardag die dag. Esther en Marten hebben ons opgehaald en met ons viertjes zijn we naar de verjaardag gereden. Het was erg gezellig, later hebben we Jan, Diana en Anya er ook gezien, ze hadden een erg leuke fietstocht gehad, tegen 21.30 uur zijn we met de taxi terug gegaan naar huis.

  • 22 September 2013 - 13:26

    Hetty En Jan Morsink:

    Hoi hoi het was me het weekje wel weer. En Henny met zijn rug jeetje je moet maar goed masseren Jeannette ( Ha Ha) Poets niet te veel straks heb jij het ook nog inde rug en jij bent toch onze gids in S H? Alle gekheid op een stokje. Wij zijn er klaar voor.
    En hebben er zin in. Wens je Henny beterschap en nog een fijne avond.

    Groeten en liefs.

  • 23 September 2013 - 10:28

    Truus:

    Goedemorgen he he weer fff bijkletsen weer een ouderwetse morgen fff verhaal hemmink lezen blijft leuk. Wij zijn terug op't honk dus wasseeeeen het was fijn 15 niksen en genieten.we zaten op een erg rustige plek af en toe voelde ik me bejaard allemoal oale vel'n maar we hebben ons wel vermaakt.hier loopt het weer lekker rob heeft zijn stekkie gevonden en Stef gipst lekker bij firma Janssen en Hennie ook jij wordt ouder ti's allemoal nit meer zo soepel. Zo dat wast wa weer zon betje spreek je volgende week weer. Dikke knuffel van ons

  • 23 September 2013 - 13:08

    Rietje:

    Tjonge,jonge,jonge, wat heb jij gesopt zeg, t zal wel kalkaanslag zijn geweest van al die jaren NIET gesopt, maar nu lekker schoon !!!!!
    Henny sterkte met je rug, laat je ff lekker masseren man, moet daar toch wel erg goed zijn.
    Peter weer geen succes met injectie,maar draagt nu een knieband ( patela band ) en heeft daar heel veel baad bij( bijna) GEEN pijn, waarom wisten we dat niet eerder, maar ok, beter laat dan nooit. dat zo`n orthopeed dat niet ff doorgeeft begrijp ik niet hoor.
    Het probleem is niet opgelost, maar de pijn is nu onder controle en zien we wel weer verder.
    Groetjes !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Shanghai

wij (Henny en ik) gaan voor 1 tot ongeveer 3 jaar wonen in Shanghai.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Afscheid

16 Februari 2014

Kort weekje SH

09 Februari 2014

Henny thuis.

02 Februari 2014

Het Jaar Van het Paard

26 Januari 2014

Harbin
Jeannette

Hallo allemaal, We zijn dinsdag 11 oktober 2011 vertrokken met de KL893 om 21.30 uur vanaf Schiphol. En ja, we zijn aangekomen in Shanghai.

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 117221

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2011 - 30 November -0001

Shanghai

Landen bezocht: