Painter-street maar geen schilderij - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu Painter-street maar geen schilderij - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu

Painter-street maar geen schilderij

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

29 September 2013 | China, Sjanghai

Zondag heb ik aan het blog gewerkt en daarna zijn we naar beneden gegaan om te proberen weer een gym kaart te krijgen. Nieuw appartement, nieuwe gym kaart, zelfde gymschool. Natuurlijk hadden ze alle gegevens nog van ons vorige appartement maar helaas waren die niet meer geldig. Gelukkig konden we kopiëen vinden van onze paspoorten want dat moest, met natuurlijk de nodige papieren van het werk enz, enz. Voordat we lid konden kregen we een check up en daar werd ons verteld dat we te zwaar waren en dat de spieren rechts meer ontwikkeld waren dan links (volgens mij komt dat wel vaker voor bij rechtshandigen)? In ieder geval werd ons een privé instructeur aangeboden, heel goedkoop en dan zou het allemaal goed komen met ons. Alleen voor die zondag kregen we 40% korting. Nou, ik kan je beloven dat ondanks de korting de instructeur een zeer goed inkomen hield, we hebben er van af gezien en zullen zoals we nu zijn terug keren naar Nederland in november. Tussen de middag heeft Mike bij ons geluncht en daarna hebben we geprobeerd of we op de scooter konden rijden. Ja, het ging goed met Henny's rug dus we zijn naar Painters street gereden. Ik wil graag nog een schilderij aan de wand. Helaas wat ik mooi vond had zijn winkeltje dicht. We zijn een beetje nat geregend dus terug naar huis gegaan
Maandag was een dag van wachten, de ingenieur zou komen om te kijken naar mijn kraan in de keuken. Als je de kraan open deed spoot het water ook onderuit de kraan, niet erg. Prettig dus. Tijd is in SH iets waar moeilijk mee te leven valt, heb je een afspraak om 10.00 uur kan het zo 9.00 uur of 12.00 uur worden dat ze komen. Uiteindelijk was hij er rond 10.45 uur dus het viel mee. Ik met gebaren uitleggen wat er aan de hand was en hij begreep me. Nadat hij een poos aan de kraan had getrokken had hij de kraan afgebroken en in de hand, met wit tape zou hij dit klusje wel even klaren, maar niet heus, ik kreeg een telefoontje van Lao en die zei het is kapot, ja dat zag ik ook, deze ingenieur kon het niet maken, ik zei oké breng dan maar een ander. Ja, zei hij, woensdag komt een andere. Ik zei, nou, dat denk ik niet ik ga niet twee dagen zonder water in de keuken zitten. Hij ging voor mij op zoek zei hij. Ik kreeg iets later een sms'je met de mededeling dat het niet eerder lukte. Dus toen Henny maar gebeld en die probeerde Lao te bellen maar die had de mobiel uitgeschakeld. Dus heeft Henny een mail gestuurd, ik wil de tekst niet weten maar 's middags was Lao persoonlijk er met een nieuwe ingenieur en kraan. En alles werkte weer goed, jeeeeh. 's Avonds ben ik met Diana mee geweest Anya weg te brengen naar het vliegveld, Anya's vakantie zat er op.
Dinsdagmorgen een beetje aan de poets, het nieuwe appartement is iets onderhoud gevoelig helaas. De vloer in de kamer is donkerder hout, je ziet er veel meer op dan bij het vorige appartement waar de vloer licht was, en in de keuken is de vloer licht en je ziet elke sputter, en in het vorige appartement was de vloer donker grijs. Dus helaas voor mij moet ik hier iets meer aan de poets. 's Middags ben ik met Diana opgelopen naar de kapper en daarna zijn we naar de dvd winkel gelopen. Ik hoorde muziek in de winkel en dacht gaaf, bleek dat dit Caro te zijn, ik die man uitleggen dat ze uit ons land kwam, hij zei goede muziek ik zei ja en heb natuurlijk een cd gekocht. Nog even langs de wetmarket en toen naar huis, Jennifer kwam langs om te eten en me te helpen op het internet.
Woensdag kwam Esther bij mij en we hebben lekker koffie gedronken, tegen 9.30 uur kwam Diana en tegen 10.00 uur Martina ook. We zijn met de taxi naar de flowermarket gegaan en hebben daar Mary ontmoet. Ik heb een mat zwarte Chinese poef gekocht en wat zand voor de planten buiten. Helaas waren er nog geen violen dus mijn plantenbakken zijn nog niet gevuld. Met Mary's chauffeur zijn we naar een restaurant gereden om daar te lunchen en voor een ticket te betalen want we hebben eind oktober Breast Cancer Lunch van de Britten. Daar hebben we afscheid genomen van Esther en Mary en haar chauffeur hebben ons naar mijn huis gebracht, erg aardig, we hebben bij mij nog een kop koffie gedronken en nadat Mary was vertrokken zijn Diana, Martina en ik weer in een taxi gestapt om de voetjes te laten verwennen. Daarna zijn we allen terug gegaan naar ons eigen huis.
Donderdagmorgen ben ik begonnen met de strijk en ben op de fiets naar Shanghai Centre gegaan, daar hebben ze gewoon het lekkerste gehakt, na de middag ben ik met Diana mee geweest naar het Nederlandse Consulaat, Diana moest papieren laten tekenen en ik heb de adres wijziging van ons doorgegeven. We waren nu in het Gubei gedeelte dus we hebben een taxi gepakt en zijn daar naar de Carrefour gegaan. Wat is dat toch een mooie schone winkel met veel expat dingen, zo zagen we weer lange vingers, beschuit en allerlei andere dingen die bij onze Carrefour niet zijn. Met volle tassen weer naar huis gegaan.
Vrijdag zijn Diana en ik met de metro naar de mahjong gegaan. Na de mahjong hebben we koffie gekocht, geluncht met Mary, Jane en Linda en daarna zijn we met ons allen in de auto bij Mary en chauffeur gestapt om naar Painters street te gaan. Diana en Mary hebben wat moois voor aan de wand gekocht en waar ik graag zou willen kijken was weer dicht. Ik heb het telefoonnummer naar Henny gestuurd en Jennifer heeft voor mij gebeld om te vragen wanneer hij misschien weer een keertje aanwezig zou zijn, nou, na zaterdag zou hij weer beginnen met werken, dus dan gaan we wel weer een andere keer kijken. Diana en ik zijn daarna in de taxi gestapt richting huis. We hebben afscheid van elkaar genomen want Diana gaat anderhalve week mee met Jan naar Chongqing. Ik heb nog wat gewinkeld bij M&S en ben toen ook naar huis gegaan.
Zaterdag weer wat was gedraaid en dingen opgeruimd, na de middag zijn we op de scooter weg gegaan om naar de schoenmaker te gaan waar Henny vorig jaar ook al eens schoenen heeft laten maken. Henny wou wel weer graag handgemaakte schoenen want die hij vorig jaar heeft laten maken zitten hem gewoon erg fijn, deze keer ging het heel snel, de man vroeg Henny's naam en wanneer hij ongeveer de vorige keer schoenen had gekocht. Hij had verschillende dikke mappen, pakte er een en bij de H zocht hij en vond Henny's afmetingen er tussen. Nadat de schoen en de kleur van het leer was uitgezocht waren we al klaar. Terug naar huis en ik ben begonnen om wat was weg te strijken en Jan en Diana zijn nog even langs gekomen om wat verpakkingsmateriaal op te halen. Tegen half zes zijn we in een taxi gestapt richting Ola en Roland, waar we heerlijk hebben gegeten en gezellig hebben geborreld, het was een leuke avond.

  • 29 September 2013 - 14:43

    Jan En Hetty Morsink :

    Hoi Jeannette
    Blij te horen dat het met Henny weer goed gaat. En wat de lijn betreft. Ach ja het is net de 80 jarige oorlog je wint het toch nooit. Gelukkig hebben wij daar geen last van. (Ha Ha)
    Kleine kinderen zouden zeggen nog 4 nachtjes slapen.
    Doe je Henny de groeten en tot gauw. Liefs van uit een zonnig Deldenerbroek -:))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Shanghai

wij (Henny en ik) gaan voor 1 tot ongeveer 3 jaar wonen in Shanghai.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Afscheid

16 Februari 2014

Kort weekje SH

09 Februari 2014

Henny thuis.

02 Februari 2014

Het Jaar Van het Paard

26 Januari 2014

Harbin
Jeannette

Hallo allemaal, We zijn dinsdag 11 oktober 2011 vertrokken met de KL893 om 21.30 uur vanaf Schiphol. En ja, we zijn aangekomen in Shanghai.

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 117219

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2011 - 30 November -0001

Shanghai

Landen bezocht: