Een feestweek - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu Een feestweek - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu

Een feestweek

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

06 Oktober 2013 | China, Sjanghai

Zondag heb ik het blog geschreven en we hebben 's morgens wat boodschappen gedaan. Ik heb het eten voorbereid want Rebecca, Gert en Lara zijn 's middags langs gekomen. Lara is al behoorlijk gegroeid en was veel wakker en erg gezellig. We hebben samen gegeten en dat was leuk, na de koffie hebben ze een taxi gebeld en terug gegaan naar huis, Henny heeft nog voetbal gekeken. De dag is voorbij gevlogen.

Maandag heb ik 's morgens gewacht op Martina, we zijn samen met de metro naar Ikea gegaan. Nadat we daar klaar waren zijn we met de metro terug gegaan naar ons huis en hebben we iets gegeten daarna zijn we naar het appartement van Martina en Bert gegaan om hun spulletjes daar naar toe te brengen. Toen we klaar waren zijn we doorgelopen naar HanCity, Martina had nog wat dingetjes nodig en we hebben er wat rondgelopen, terug naar huis kwam ik gelijktijdig met Henny en Jennifer thuis. We hebben de restjes van zondag opgegeten. De ingenieur kwam langs om wat lampen te vervangen. Helaas waren ze de andere dag alweer kapot dus de truc is niet helemaal gelukt.

Vanaf dinsdag was Henny vrij want we hebben een week lang feest in China. We hebben 's morgens wat geklungeld thuis, ik heb gewassen en gestreken, Henny is druk geweest kit van de muur in de kamer af te steken. Je wil niet geloven wat en hoe ze dingen hier "repareren" haha. De scooters hebben we opgeladen. Aan het eind van de middag zijn we met Bert en Martina cocktails gaan drinken en daarna een hapje gaan eten. Het was leuk, op de terugweg hebben we nog wat bij Dr. Beer gedronken en toen verder gelopen naar huis.

Woensdag heeft Henny nog wat dingen voor me opgehangen in onze slaapkamer en ik heb wat op de muur geplakt in de logeerkamer en onze slaapkamer. en na de middag zijn we op de scooter naar de Fabricmarket gegaan. We hebben en kostuum en een colbert voor Henny laten opmeten en wat overhemden. Nu hopen dat het zo goed wordt zoals we het voor ogen hebben. Maandag kan hij het passen als het goed is. Op de terugweg hebben we wat druppels regen gehad. Gelukkig zette het niet door. Thuis wat gegeten en we hebben de laatste afleveringen gekeken van Orange is the new black. Ik vond het een leuke serie en ben benieuwd of er een tweede seizoen van komt.

Donderdag hebben de laatste dingen schoongemaakt en opgeruimd want we zijn ons aan het voorbereiden op onze logees Hetty en Jan, ze vertrokken deze dag vanuit Amsterdam en komen vrijdagmiddag bij ons aan. We hebben er erg veel zin in om ze een stukje van SH en BJ te laten zien, ook proberen we nog wat andere dingen te gaan bekijken, we zien wel hoever we komen. In de middag zijn we richting Martina en Bert gelopen. Ze lenen beddengoed van ons ivm dat hun container nog steeds niet in SH is aangekomen. Ook zij krijgen logees. We zijn met ons viertjes richting Coconut Paradise gegaan en hebben daar wat gegeten. We zijn terug gelopen naar ons huis en hebben daar nog wat gedronken.

Vrijdag de laatste boodschappen gedaan en toen richting het vliegveld gegaan. Hetty en Jan kwamen tegen 13.55 uur aan en ze hadden gelukkig geen vertraging. Het duurde even voordat ze de koffers hadden maar daarna ging alles snel. We hebben een taxi terug naar huis genomen. Ze hebben hun koffers uitgepakt en we hebben even koffie gedronken. Daarna zijn we gaan wandelen en hebben we een terrasje gepakt. Tegen 19.00 uur zijn we richting huis gelopen om bij de Japanner te gaan BBQen. Daarna thuis nog een afzakkertje en toen naar bed. Voor Hetty en Jan was het natuurlijk al een lange dag geweest

Zaterdag hebben we ontbeten en tegen het einde van de morgen zijn we richting Jing'An Temple gegaan. Het was er binnen giga druk dus we zijn richting een marktje gelopen en niet naar binnen gegaan. We hebben een taxi gepakt en zijn naar de krekel/vogelmarkt gelopen, daarna Dongtai Lu bekeken, dat is de antiekmarkt hier in SH en toen doorgelopen naar Xintiandi even een hapje gegeten en toen doorgelopen naar People Square, een stuk park gelopen en de markt gezien waar mensen hun kinderen "aanbieden" voor een goed huwelijk. Daarna zijn we doorgelopen naar huis. Een borreltje gedronken en gekookt en daarna de beentjes omhoog en lekker nx doen.

• 06 Oktober 2013 - 06:03

Jan En Hetty Morsink :

Hou hoi. Na een gezellig ontbijten met Henny en Jeannette zit ik nu mijn reactie te schrijven in SHANGHAI. Wat grappig. In plaats van Deldenerbroek ,Het is een fantastische stad al veel gezien en we genieten vol op heerlijk.
    Alvast bedankt we hebben het super voor elkaar Liefs jan en Hetty

• 07 Oktober 2013 - 22:37

Jeanine:

Gezellig! Geniet ervan (ook Jan en Hetty) en maak er een mooie week van! Groetn uut Kaspel Goor