Met Hetty en Jan in Beijing - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu Met Hetty en Jan in Beijing - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu

Met Hetty en Jan in Beijing

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

13 Oktober 2013 | China, Sjanghai

Zondag zijn we de dag rustig begonnen, we hebben uitgebreid aan tafel zitten brunchen en daarna de taxi gepakt naar Pearl Market. Daar hebben we wat rondgelopen en wat dingetjes gekocht. Na wat winkeltjes te hebben bezocht zijn we naar de overkant gelopen en hebben gezellig op het terras gezeten. Het weer was al wel bewolkt maar viel die dag nog mee, gelukkig. Aan het eind van de middag zijn we met de taxi terug gegaan naar huis om de spulletjes naar huis toe te brengen en daarna zijn we met de metro naar Pudong gegaan om even daar wat rond te kijken en in het SWFC naar Akazakatei te gaan om te eten.

Maandag was het weer al heel erg slecht we kregen een staartje mee van de tyfoon die ten zuiden van ons aan land was gegaan. Henny had nog vrij en we zijn tegen de middag richting Fabric Market gegaan om het kostuum en colbert van Henny op te halen, het is erg mooi geworden. Hetty en Jan hebben ook nog iets kunnen vinden. Daarna hebben we de taxi genomen richting Cool Docks. We zijn daar naar Winediscovery gelopen en kregen spontaan een wijnproeverij. Nou, gezien het weer was dit een leuk iets om de tijd te verdrijven, haha ook maar meteen wat wijn besteld, daarna een hapje gegeten en terug naar huis. Thuis gekookt en geborreld.

Dinsdag zat de vakantie van Henny er op en moest dus gewoon werken. We hadden weer heel veel regen, er was in 52 jaar in zo'n korte tijd niet zoveel water gevallen in SH. Nou, dat hebben ze geweten, veel was overstroomd, het was dus ook een rustige dag voor ons. We hebben 's morgens wat gerommeld thuis en geluncht en daarna op het midden van de middag toch de paraplu maar gepakt en naar HanCity gelopen. Het een en ander laten zien en wat dingetjes gekocht en daarna maar weer terug naar huis. Henny kwam 's avonds thuis met Jennifer en we zijn naar Beijing Lu gelopen naar Hai Di Lao, een hot pot restaurant, het was erg gezellig.

Woensdag was het weer gelukkig beter zijn we 's morgens met de metro naar Taikang Lu gegaan, de kleine steegjes en winkeltjes vonden Hetty en Jan ook leuk te zien. We zijn daarna met de metro naar Henny's werk gegaan zodat ze weten waar hij doordeweeks zoal zit. Na een rondleiding van Henny en kennismaking met het personeel zijn we naar Cloud 9 gelopen om een Noodle Soup te nemen. Daarna hebben we boodschappen gedaan bij Carrefour en toen terug naar huis. Het eten klaargemaakt en na het eten met de metro richting Pudong. Daar wat rondgelopen rond The Bund en een terrasje gepakt.

Donderdag zijn we vertrokken naar Beijing. We hadden een vliegtuig om 11.30 uur en zijn 's morgens richting vliegveld gegaan. Daar wat rondgelopen en toen een bak koffie gehaald bij Starbucks. We hadden gelukkig niet veel vertraging dus dat scheelde al weer en tegen 14.00 uur waren we in Beijing en rond 15.00 uur in het hotel. We hebben de spullen naar de kamer gebracht en de metro gepakt naar de Hutongs om daar wat rond te lopen en iets te eten. Daarna met de taxi terug naar het hotel, een borreltje aan de bar en toen naar bedo.

Vrijdag was een bijzondere dag voor ons want precies twee jaar geleden brachten Hetty en Jan ons weg naar Schiphol om aan ons avontuur in China Shanghai te beginnen en twee jaar later gingen we dus met ons viertjes The Great Wall beklimmen. Grappig hè. We hadden een auto gehuurd om ons naar the muur te brengen. We zijn eerst naar het Huanghuacheng gedeelte van de muur gereden, wauw wat een mooie omgeving, echt prachtig, er was een groot meer bij, maar ook weinig stukken waar je echt goed op de muur kon lopen, toen zijn we terug gereden naar het gedeelte Mutianyu en hebben daar nog wat meer op de muur gelopen. Hierdoor waren we wel wat later weer in Beijing en hebben daar heerlijk traditioneel Chinees gegeten om daarna terug te gaan naar het hotel voor een borreltje en daarna hup, naar bed voor ons welverdiende rust.

Zaterdag zijn we richting Tiananmen plein gegaan, het grootste plein ter wereld, om daarna door te lopen naar de overkant om naar Forbitten City te gaan. Het was heerlijk weer, en we waren tegen de middag weer uit de verboden stad, we hebben na een beetje moeite een taxi kunnen krijgen die ons naar het Summer Palace heeft gereden, een rit van meer dan 18 km, daar rondlopend vonden we in het meer the Rubber Duck. Ontworpen door de Nederlander Florentijn Hoffman in 2007 dus dat was erg leuk, een Nederlands tintje in Beijing. We zijn met de metro terug gegaan naar het hotel om daarna te gaan dineren in het meest populaire Peking Duck restaurant Dadong, het was heerlijk en weer een zeer gezellige, geslaagde dag.

• 13 Oktober 2013 - 16:10

Jeanine:

Leuk verslag! Omdat Hetty hier trouw reageert op zondag, dacht ik; laat ik dat vandaag dan maar doen :). Half NL heeft last van extreem weer en wind (code oranje, maar dat zegt niks) en hier is een waterig zonnetje. Geniet nog met elkaar! Groetn uut Kaspel

• 13 Oktober 2013 - 19:02

Hetty En Jan Morsink:

Ja Jeannette je bent een fantastische reisleidster .
    Zonder jullie hadden we dit allemaal niet kunnen zien wij verspillen geen tijd omdat jullie overal de weg weten. Zowel in SH als in Beijing we zijn zeer onder de indruk van al wat we gezien hebben . Fantastisch echt super we genieten volop.
    We zien ook dat China met heel veel dingen voor op loopt en heel veel praktische op lossingen heeft wij kunnen er nog veel van leren B.v Beiijng AirPort.
    Heel veel liefs van uit nanching road. Kamer 2 in shanghai.