Feestje - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu Feestje - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu

Feestje

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

17 November 2013 | China, Sjanghai

Zondag was een echte relax dag. Weinig tot niets gedaan. 's Morgens het blog geschreven en even op het balkon gestaan om te voelen wat voor weer het was. Ook hier wordt het nu kouder. Ik heb een stokbroodje in de oven gedaan voor lunch en wat spelletjes gespeeld. Ik had een pyjama dag, heerlijk, niets moet alles mag, 's middags de laatste afleveringen keken van The Killing en 's avonds voetbal gekeken. Henny is zelfs opgebleven voor Feyenoord, maar dat was voor mij te laat.

Maandag morgen was er de koffie morgen van de SEA maar ik heb thuis wat gepoetst en toen ik daar mee klaar was ben ik ook maar meteen met de strijk begonnen. Ik had nog behoorlijk veel overhemden in de wacht staan dus die heb ik maar verlost van de kreukels, bah, het is en blijft vervelend werk. Diana kwam na de middag voor een bakkie langs en we zijn meteen ook even naar de overkant gelopen om daar naar de manicure te gaan. Was weer even gezellig. Daarna naar huis om te koken en te eten. Ook weer een rustige maar lekkere dag.

Dinsdag hadden we Elevenses van de Britten in het Waldorf on the Bund. Martina had een vriendin over van Taipei en ook Jane kwam er. We hebben met nog een andere Jane en Cathy gezeten en gekletst. Ik heb naar management gezocht voor Ellis. Daar was een Nederlandse dame en die wel de vragen wil invullen samen met haar team dus dat is toppie! Het was erg gezellig en tegen de middag hebben Martina, Monika, Diana en ik een taxi gepakt en zijn naar Taikang Lu gegaan. Daar gezellig rondgelopen en een broodje gegeten. Wat boodschappen gedaan en toen terug naar huis.

Woensdagmorgen heb ik weer gewassen en wat in het huis gepoetst. Ook naar een deel van the Good Wife gekeken en een broodje gegeten. Na de middag samen met Diana op de fiets gestapt om mijn ring op te halen. Ik had er een steentje uit en de ring was weer gerepareerd, zo dat was gaaf. Het was mooi weer, we hebben een stukje in de French gereden en toen terug naar huis om ons op te frissen en om te kleden. 's Avonds zijn we met 10 dames van verschillende nationaliteiten uit eten geweest bij Simply Tai. Het was erg lekker en gezellig. Daarna nog een borreltje bij Abby Road en toen met de taxi naar huis en naar bed.

Donderdag ben ik 's morgens naar mijn buurvrouw Jesefine geweest op de koffie. We hebben gezellig gekletst en Zoe haar dochtertje van bijna twee wou graag met me spelen en dansen en dat heb ik dus maar gedaan. Het is een leuk en lief meisje. Tegen de middag naar huis voor een boterham en toen samen met Diana naar de voetmassage. Het regende een beetje dus we wilden geen buiten activiteit doen. Na de voetmassage ben ik met Diana meegelopen. Henny had teambuilding en kwam niet thuis om te eten. Dus ik heb samen met Diana gegeten. Lekker verse spruitjes, heerlijk.

Vrijdag zouden we naar de mahjong maar Martina kreeg de vracht uit Taipei. Ik ben met Henny meegegaan naar Zhoungshan Park, Henny naar het werk en ik naar Carrefour voor de boodschappen. Toen ik thuis was kreeg ik het telefoontje van Martina dat de vracht was gekomen en Diana en ik zijn naar haar gelopen om te helpen met de dozen uit te pakken. We hebben tot een uur of twee geholpen want daarna moest het een en ander op de plek worden gezet en dat is iets wat je toch zelf moet doen. Terug thuis heb ik weer de overhemden weg gestreken en op Henny gewacht. Hij zou uit eten met een collega die over was vanuit Nederland maar die voelde zich niet lekker dus toen zijn Henny en ik samen uit eten gegaan naar Brick. Daar bleek een nieuwe manager op te zitten, en het is een Hollander, dus hem ook meteen gevraagd of hij Ellis zou willen helpen en dat wou hij wel. Ook wou hij voor onze volgende ladies night ook wel iets organiseren dus in januari neem ik contact met hem op.

Zaterdag het huis opgeruimd en versierd. Wij hebben niets te vieren maar hebben wel feest. Jan en Diana zijn volgende week 12,5 jaar getrouwd maar dan zijn ze lekker op honeymoon, dus had ik zo verzonnen om een surprise party voor hen te organiseren. Ik heb weken geleden Diana gevraagd om bij ons te komen eten omdat dit het laatste weekend is dat we dit jaar samen in SH zijn. Dat vond ze een goed idee en dus daarna heb ik iedereen die op hun verjaardag was uitgenodigd voor de surprise party gevraagd en bijna iedereen kon komen. Aan iedereen gevraagd eten mee te nemen zodat we een buffet hadden. Tegen 17.30 uur was iedereen binnen en tegen 18.15 uur kwamen Jan en Diana. Ze waren echt verrast dus dat was goed gelukt! Het eten was internationaal maar erg lekker. Er was zelfs een toetjes buffet en Ola de Poolse vriendin van Roland had erg lekkere taarten gebakken. Ik vond het echt een top avond.

  • 17 November 2013 - 10:43

    Jan En Hetty Morsink:

    Goeden morgen Jeannette
    Wat heb je weer een heerlijke week gehad. En die voetmassage leuk ( bij de zelfde dan waar wij geweest zijn)?
    En wat een verrassing voor Diana. Echt leuk. Hee Jeannette doe je de groeten aan je mannetje. Nog een goede zondag en een dikke Kuzz Hetty

  • 17 November 2013 - 14:02

    Diana:

    Het was echt echt een surprise!! Begrijp niet dat ik niets gemerkt heb van de voorbereidingen. Het was een fantastische avond, nogmaals hartstikke bedankt!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Shanghai

wij (Henny en ik) gaan voor 1 tot ongeveer 3 jaar wonen in Shanghai.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Afscheid

16 Februari 2014

Kort weekje SH

09 Februari 2014

Henny thuis.

02 Februari 2014

Het Jaar Van het Paard

26 Januari 2014

Harbin
Jeannette

Hallo allemaal, We zijn dinsdag 11 oktober 2011 vertrokken met de KL893 om 21.30 uur vanaf Schiphol. En ja, we zijn aangekomen in Shanghai.

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 117208

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2011 - 30 November -0001

Shanghai

Landen bezocht: