Eventjes alleen - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu Eventjes alleen - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu

Eventjes alleen

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

10 November 2013 | China, Sjanghai

Zondag toen ik opstond wist ik al dat ik weer aan de beurt was. Het ademhalen was wat moeilijker dus mijn luchtpijp was weer ontstoken. Vorig jaar is het goed gegaan, dus ik had stille hoop dat ik gewend was geraakt aan de "goede" luchtkwaliteit van SH. Ik was zo vlug als dikke .., we hebben dus niet veel gedaan. De waterjerrycans werden geleverd en toen Henny het op wou ruimen gleed het uit zijn handen op de deur van de wasmachine die vervolgens afbrak en op zijn voet belande. Allemaal niet prettig maar het is goed gekomen. Op de voet blauwe plekken zalf gedaan en Henny heeft de wasmachine weer gerepareerd wat gelukkig redelijk gemakkelijk ging. Verder gewoon dus maar een luie dag met weinig energie.

Maandagmorgen is Henny vertrokken naar Beijing. Ik heb Diana opgebeld en die zei heb jij geen pufje meer voor je luchtpijp? Ik zei ja, zelfs nog 1 in folie maar die is over datum. Diana zei gewoon gebruiken dat doet Jan ook wel en dat helpt je nog steeds. Dus de medicatie toch maar uit het folie getrokken en begonnen met het pufje. 's Morgens rustig aan gedaan en 's middags met Diana wat boodschappen gedaan. Ze heeft voor mij gekookt, preiprut, lekker. Nog een kopje koffie samen en ik terug naar huis en bed. Daar een filmpje gekeken op mijn iPad en toen slapen.

Dinsdag hadden we 's morgens een menopauze talk. We konden met Heike een vriendin van Martina mee in de auto dus we zijn richting Martina gelopen. Ik was blij met de rit, de energie was al meer dan maandag maar toppie was het nog niet helemaal. De talk was interessant en al behoorlijk herkenbaar. Haha. We hebben samen met ook Jane erbij even geluncht en daarna terug gegaan naar huis om op de fiets te stappen. We konden de paspoorten ophalen van Jan en Diana want hun visum was klaar. Daarna ben ik naar huis gegaan en heb lekker op de bank geluierd. 's Avonds hadden we afgesproken bij exit 4 om samen naar People Square te gaan. Daar had Diana een restaurant gevonden waar ze kaasfondue op de kaart hebben staan. Dat moest natuurlijk geprobeerd worden. Het was goed, thuis wel beter maar absoluut niet slecht en ik wil het graag nog eens proberen.Henny belde dat hij al eerder naar Hong Kong moest en dus 's avonds al zou gaan vliegen.

Woensdag was Esther bij Diana en we zijn met ons drietjes in de taxi gestapt richting een fakemarket waar we nog niet eerder waren geweest maar waar Jane een adres van had. We hebben op Jane gewacht en toen daar rondgelopen. Een mooie markt met zeker weer leuke andere dingen. Jane ging naar de school van haar zoon en Esther ging met de metro terug naar Pudong, Diana en ik zijn weer in de taxi gestapt om naar de flowermarket te gaan. Jaaa, ze hadden de viooltjes binnen dus zand en violen gekocht en met de taxi terug naar huis. 's Avonds zijn Diana, Martina, Heike en ik naar Dagu Lu gelopen om iets te eten en te drinken. Gezellig!

Donderdagmorgen in de pyjama het hele balkon gelapt en de violen in de bakken en potten gepoot. Het was er heet en vies, bah, wat een stof. Maar het resultaat was super. Eindelijk weer gezelligheid op het balkon. Daarna alle vloeren geboend want die zagen er ook niet meer uit van het in en uit lopen van balkon naar kamer. Ik was drijfnat van zweet dus daarna lang en goed gedoucht en gepoedeld. 's Middags moest Diana naar de Fabricmarket om dingen op te halen en ik ben mee gegaan. Daar kreeg ik bericht dat Henny's vlucht was veranderd in een veel latere vlucht. Jammer, maar nx aan te doen. Terug thuis heb ik voor Diana en mij Hollandse pot gekookt. Lekker bieten met gebakken ui. Na de koffie is Diana naar huis gegaan en ik naar bed. Henny was uiteindelijk om 1.30 uur thuis, moe en zwaar verkouden.

Vrijdag is Henny thuis gebleven en heeft vanuit huis wat gewerkt. We hebben eigenlijk die dag weinig gedaan. Henny is nog even naar Carrefour geweest en ik ben thuis gebleven. 's Avonds zijn we met Diana, Jerry, Bert en Martina naar de Japanse BBQ geweest. We hadden zo wat rond gemaild wie er zin en tijd had om mee te gaan en uiteindelijk had dit groepje de tijd.Het was erg gezellig en na de BBQ hebben we bij ons nog een kop koffie gedronken en daarna een borreltje.

Zaterdag hebben we onze stoute schoenen maar aangetrokken om even naar Ikea te gaan. Dat is meestal niet zo'n slim idee om dit in het weekend te doen omdat het daar dan stampend druk is. Het was nog warm, mooi weer en gelukkig dus niet mega druk binnen bij Ikea. We hebben het tafeltje gekocht wat ik nog graag in de kamer wou hebben en zijn met de taxi terug gegaan naar huis. Henny is begonnen met het tafeltje in elkaar te zetten en ik ben terug naar buiten gegaan om bij ons bloemenmeisje bloemen te kopen. Teruglopend naar binnen vroeg onze naaste buurman van 2201 of ik de kaart voor de deur bij me had om zo het gebouw in te kunnen komen en ik zei ja, kom maar. Hij was er met zijn hele gezin en ze hadden de handen vol. Onze buurman Frank is Duitser, zijn vrouw Josefien komt oorspronkelijk uit Iran en ze hebben een dochtertje Zoey van bijna twee, een heel mooi lief meisje. Dit weten we nu allemaal omdat we uitgenodigd werden voor de koffie. De koffie werd voor de heren bier en ik kreeg na de koffie ook bubbeltjes wijn. Het was erg gezellig en we waren pas tegen 20.00 uur weer thuis. Dus niet meer koken maar de vetpan aan en wat patat gegeten en verder wat delen van de serie de killing gekeken.

  • 10 November 2013 - 10:27

    Jan En. Hetty Morsink:

    Goedemorgen
    Na een lekker ontbijtje. Zit ik nu je blog te lezen. Jee zeg dat jullie alletwee grieperig zijn Jij hebt net je enkel weer in orde en nu Henny met zijn voet . Kumb wa good. Ha Ha
    Jeannette de violen zullen wel mooi staan Gezellig.
    Nog een paar weken en dan komen jullie al weer naar Nederland. Even aan je kinderen ruiken zoals jij dat altijd zegt. Altijd fijn
    Nog een hele goede zondag en de groeten aan Henny
    Dikke Kuzz

  • 10 November 2013 - 11:25

    Swanny:

    Hier ook iedereen grieperig; het zal wel weer in de lucht zitten.
    Verder wordt het hier al kil, nat en koud; niks an! Wordt tijd voor vakantie naar de zon! (Is al geboekt hihi).

  • 10 November 2013 - 17:59

    Lia En Johan Stapelbroek:

    Beste Jeannette en Henny,
    Ik zie dat het bij jullie al maandag is als ik dit type.
    De lucht regent hier iedere keer schoon en de eerste nachtvorstje lijkt er aan te komen. Dus hier geen erg vervuilde lucht maar ook niet warm. Als ik die verslagen van je lees en zie wat je allemaal doet daar in Azië, dan kun je volgens mij wel een reisbureautje beginnen en voor de kampioen van de ANWB inside information schrijven/geven over dit deel van China. Verschillende delen van jouw blog zouden zo als column of als reisverslag opgenomen kunnen worden in het Hofblad of Tubantia. Hopelijk is of komt het allemaal snel goed met voet, enkel etc. Zorg dat jullie fit arriveren eind deze maand in Goor.
    Hartelijke groet,
    Lia en Johan

  • 11 November 2013 - 21:02

    Dette Arink:

    Beste Jeannette,
    Ik ben Dette Arink en doe de opleiding Communication and Multimedia Design aan Avans Breda. Momenteel ben ik bezig met een project over jongeren in China. Ik ben daarbij via via op uw blog gekomen, vandaar dit berichtje, ik wist niet hoe ik u anders kon benaderen.

    Samen met mijn projectgroep ben ik op zoek naar mensen die ons meer kunnen vertellen over het leven in China, met name het leven van jongeren. Het is namelijk lastig om zelf in contact te komen met de jongeren vanuit Nederland. Wij dachten wellicht kunt u ons meer vertellen over het leven in China en mogen we u wat vragen stellen. We zijn erg benieuwd.

    Als u dit liever niet wil of geen tijd voor heeft is dat natuurlijk geen probleem. Alvast bedankt
    Groet,
    Dette Arink
    (dettearink@live.nl)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Shanghai

wij (Henny en ik) gaan voor 1 tot ongeveer 3 jaar wonen in Shanghai.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Afscheid

16 Februari 2014

Kort weekje SH

09 Februari 2014

Henny thuis.

02 Februari 2014

Het Jaar Van het Paard

26 Januari 2014

Harbin
Jeannette

Hallo allemaal, We zijn dinsdag 11 oktober 2011 vertrokken met de KL893 om 21.30 uur vanaf Schiphol. En ja, we zijn aangekomen in Shanghai.

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 117214

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2011 - 30 November -0001

Shanghai

Landen bezocht: