Een rustig weekje - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu Een rustig weekje - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu

Een rustig weekje

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

03 November 2013 | China, Sjanghai

Zondag hebben we het rustig aan gedaan, Henny is naar de gym geweest en ik heb aan het blog gewerkt en lekker gerelaxt, een wasje gedraaid, de cadeautjes voor Choy ingepakt en uitgebreid gedoucht. Na de middag zijn we op de fiets gesprongen om op kraamvisite te gaan bij Choy en haar zoon Noah Ho Ching. Een mooie naam en een mooi kereltje wat helaas de hele middag bleef slapen, waardoor we hem alleen maar hebben kunnen bewonderen in het ledikantje en niet bij mij op schoot :-( We zijn tegen 17.30 uur weer op de fiets gesprongen en hebben onderweg een hapje gegeten. Daarna naar huis om voetbal te kijken met helaas een erg slecht resultaat, jammer.

Maandagmorgen ben ik thuis bezig geweest met wat huishoudelijk geklungel. De vloer in het nieuwe appartement is donker en erg bewerkelijk helaas. Maar zoals Rita altijd zegt een kleinigheid hou je toch. 's Middags zijn Diana en ik op de fiets naar een bureau op zoek gegaan waar je visums aan kan vragen. Na wat info links en recht zijn we er redelijk snel naar toe gereden met onderweg even een stop voor een bak lekkere koffie. Op de terugweg hebben we wat boodschappen gehaald en toen ben ik snel naar huis gefietst want Lucy wilde graag langs komen. Mijn Chinese lerares. Ik dacht eerlijk gezegd ze zal wel zwanger zijn en wil graag baby melk uit Nederland. Ze is niet zwanger maar wou graag even praten want ze miste mij. Ik had haar meteen gezegd dat ik geen behoefte had aan opnieuw Chinese les want die strijd heb ik opgegeven. Nou, zei ze dat weet ik al heel lang want je hart ligt in Nederland en niet hier, en zo is het. Tegen de avond Bettina nog heel even gezien want ze kwam haar harde schijf ophalen en toen eten gekookt neemt Henny gegeten en een deel weer gekeken van The Killing.

Dinsdag 's morgens ook lekker geluierd en druk bezig geweest op internet. In de middag kwam Diana want ze had problemen met Netflix. We hebben het samen vergeleken op onze iPad maar bij mij liep het super en bij Diana niet. Ik zei, sorry dan moet je toch echt bij Henny zijn want dit gaat mij ook te ver. We zijn naar Dagu Lu gelopen en hebben wat groente gehaald bij de wetmarket. Een kopje koffie gedronken op het terras en terug gewandeld naar huis. Thuis ben ik eten gaan koken en 's avonds heeft Jennifer me op internet geholpen om dingen te bestellen. Jan en Diana kwamen even over met de laptop en iPad en Henny heeft ze geholpen met het goed installeren van Netflix.

Woensdag hebben we met Martina afgesproken om met de metro naar B en Q te gaan. Een soort bouwmarkt waar Martina graag plakplastic voor de ramen wou hebben. We hebben het gevonden en ik heb gezocht naar een soort plamuur voor de badkamer. De muur is op zijn Chinees gevoegd, verder laat ik me er maar niet over uit. We hebben alles gevonden en zijn richting Metro ( in Nederland Makro) gegaan om daar wat rond te lopen. Voordat we het door hadden was het al dik in de middag en zijn terug gegaan naar huis. Even iets eten en toen naar het appartement van Martina en Bert om het plak plastic op maat te knippen en op de ramen in de keuken te plakken want het uitzicht waren lelijke buizen en een triest binnenplaatsje. Gelukkig ging het er redelijk gemakkelijk op en is het bijna perfect geworden, als dank pepernoten en een drankje gehad en toen naar huis.

Donderdag hadden we met vele dames geprobeerd om iets af te spreken en te gaan lunchen maar uiteindelijk was de groep niet groot. Esther kwam 's morgens vroeg en we hebben samen koffie gedronken en tegen 11.00 uur zijn we richting Diana gegaan, Diana zou haar schilderij krijgen maar uiteindelijk is het toch niet gekomen want de kunstenaar had het in de lengte ipv in de breedte geschilderd. Jane kwam ook bij Diana en we zijn met ons viertjes uit lunchen gegaan bij Mr. Harry een Brits restaurant bij ons aan de overkant. Ik had een set lunch met soep en een broodje en het was erg lekker. We zijn daarna naar HanCity gelopen Esther wou nog iets kopen. Na een tijdje terug naar huis want 's avonds kwamen Roland en zijn Poolse vriendin Ola eten. Ola bracht een eigen gebakken taart mee die we na het eten bij de koffie hebben gehad en die was erg lekker.

Vrijdag zijn Diana en ik op de fiets richting Grand Gateway gefietst om mahjong te spelen. Ik heb slecht gespeeld en had weinig geld over maar het was wel leuk! Met de groep gaan lunchen. Er was een gedeelte opnieuw geopend met nieuwe restaurants en ik heb voor een buritos gekozen. Hij was heerlijk en zeer goed gevuld en heel goedkoop, haha. We zijn terug gefietst naar huis en ik ben nadat ik thuis was geweest om wat boodschappen op te ruimen richting Diana gelopen om haar te helpen met haar haar. Henny belde op en vroeg of ik zin had in Hairy Crab en ik zei ja, lekker. Jennifer heeft de Crab voor ons gekookt en natuurlijk ook meegegeten. We hadden de wonderlijke combinatie van bonen, patat en Crab maar het was heerlijk.

Zaterdagmorgen is Henny eerst naar de gym gegaan en ik heb gewassen en de vloer weer eens gedaan. Tussen de middag een broodje gegeten en daarna de metro gepakt om richting Caojiadu Flowermarket te gaan. We waren er nog nooit geweest en ik was wel erg nieuwsgierig want het is de grootste bloemenmarkt van SH. Na een tijdje zoeken hebben we het gevonden en ja, het is groot, erg groot. Het gebouw heeft 3 verdiepingen, begane grond zijn allemaal snijbloemen en je ziet zoveel bloemen dat je nu begrijpt waarom de kwaliteit hier zo slecht is, het ligt op grote stapels vaak zonder water, en ze kunnen echt alles niet in 1 dag verkopen. De tweede verdieping is home decoratie, met echt mooie dingen en echt kits. Complete kerstboom winkels, kunstbloemen waaronder erg mooie enz enz. De derde verdieping is voornamelijk manden, linten en bruid accessoires. Het was leuk om er rond te lopen, we hebben wat iedereen opgedaan maar niets gekocht. Terug naar huis om te koken en te eten. De dag is weer omgevlogen.

  • 03 November 2013 - 07:45

    Esther:

    De kerstbomen die ze op caojiadu flowermarket verkopen zijn die echt en zien ze er goed uit?

  • 03 November 2013 - 09:48

    Jan En Hetty Morsink:

    Goedemorgen en voor jullie goeden middag.

    Wat leuk weer je verhaal te lezen ik reis nu zo met je mee en weet nu ongeveer waar jij je begeeft. Jullie hebben wel weer een mooie week gehad. En lekkere hairycrab gegeten
    Lekker geklungeld zo als jij dat zegt. Ook dat kan soms heerlijk zijn.
    Jeannette doe je Henny de groeten wij krijgen straks bezoek En gaan de film en foto's ongeveer( 5 uur film en 1200 foto's) bekijken van de reis in China. Ik ga nu de koffie aan zetten met iets lekkers. Doe de oren maar dicht we zullen het veel over jullie hebben vandaag. Heel veel liefs en je hoort nog van ons. Nog een goede zondag.
    JAn en Hetty

  • 03 November 2013 - 20:21

    Henry:

    Kranenberg op gym ? lekker soepel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Shanghai

wij (Henny en ik) gaan voor 1 tot ongeveer 3 jaar wonen in Shanghai.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Afscheid

16 Februari 2014

Kort weekje SH

09 Februari 2014

Henny thuis.

02 Februari 2014

Het Jaar Van het Paard

26 Januari 2014

Harbin
Jeannette

Hallo allemaal, We zijn dinsdag 11 oktober 2011 vertrokken met de KL893 om 21.30 uur vanaf Schiphol. En ja, we zijn aangekomen in Shanghai.

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 117217

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2011 - 30 November -0001

Shanghai

Landen bezocht: