Nog steeds lekker weer! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu Nog steeds lekker weer! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jeannette Kranenberg-Hemmink - WaarBenJij.nu

Nog steeds lekker weer!

Blijf op de hoogte en volg Jeannette

27 Oktober 2013 | China, Sjanghai

Zondag hadden we een "opruim" dag, ik heb nog iets gewassen, en het blog geplaatst. Henny heeft alle lampen die alweer stuk waren en dat waren er alweer acht vervangen en hij heeft het keukenkastje nagekeken. Deze loopt op een rail, maar zo giga zwaar dat ik hem echt open moet strekken met kracht. Volgens de "ingenieur" die we er bij hebben gehad moet je het kastje niet helemaal openen en dan is er niets aan de hand. Henny kwam er achter dat de rails helemaal vol olie zaten, dus keukenontvetter er op en schoonmaken, ontvetter erop en schoonmaken, dit diverse keren gedaan en het is nog niet perfect maar wel een heeeel stuk beter. We zijn 's middags op de scooter een stuk gaan toeren, en wat gedronken bij Ferguson Lu. Daarna terug naar huis om het eten klaar te maken.

Maandagmorgen moest ik thuis blijven want de schilder zou langs komen om 2 muren bij ons in de kamer te schilderen. Wonder boven wonder kwam hij inderdaad en helemaal niet veel te laat. Wel weer humor want in 3,5 minuten was hij ook weer weg. De muur aangewezen welke gedaan moest worden, eerst de roller, toen de kwast, toen een doekje en foetsie was hij weer. Niets schoongemaakt of wat dan ook, haha. De muur heeft nu wel dezelfde kleur dat is prettig, maar waar het om ging is niet helemaal gelukt maar we zijn "tevreden". Na de middag zijn Diana en ik op de fiets gesprongen om naar de Fabricmarket te gaan. Ik had nog schulden te betalen en had een overslagjurkje besteld. Die was niet helemaal naar mijn zin dus die moest versteld worden, meteen mijn adres gegeven om het dan thuis te laten bezorgen. Daarna terug naar huis. We hebben nog steeds heerlijk weer dus een lekker fiets tochtje.

Dinsdag hadden we een walk van de SEA. In het gedeelte van het oude stadskern. Shanghai Past. Het was erg mooi en indrukwekkend. We hebben veel over de historie gehoord en zijn ook in gedeelten van wijken geweest die je normaal niet ziet en waar je ook niet zomaar binnen komt. We zijn door Qiao Lu gelopen, vernoemd naar een zeer rijke en invloedrijke familie, daarna de Heavenly Light Line, de eerste elektrische verlichte straat van SH en daarna zijn we naar de Secluded Library geweest waar men binnenkort begint met het renoveren en wat ook echt nodig is. Janny Chyn was onze gids, we hebben haar al vaker gehad en ze deed het nu ook weer erg goed. Na de middag zijn Diana en ik nog wat boodschappen gaan doen en hebben wat rondgekeken bij M&S.

Woensdagmorgen heb ik wat opgeruimd want tegen de middag kwam Esther. Ze heeft visite uit Nederland over, Petra en met elkaar en Diana erbij hebben we HanCity onveilig gemaakt. Tegen het eind van de middag is Diana naar huis gegaan en hebben Esther, Petra en ik wat gerelaxt bij ons thuis, want om 19.00 uur begon onze Ladies Night. We zijn met Esther, Petra, Bettina, nog een Petra, Martina, Diana en ik uit eten geweest en daarna nog wat gaan drinken. Het was erg gezellig. Ook de mannen hadden een borrelavond en die hebben het ook erg gezellig gehad.

Donderdag hadden we the British Breast Cancer lunch. Diana en ik zijn met de metro er naar toegegaan. Er was gevraagd om iets roze te dragen. Ik had nog wat lint speldjes gemaakt voor onze tafel, en op Taobao had ik een roze hoed gekocht. Er was ons ook gevraagd een oude bh van onszelf te doneren voor het goede doel, nou, dat hebben we maar niet gedaan. Ik ben 's morgens voor de lunch snel even naar Carrefour gegaan om een nieuwe bh te kopen, dat leek me wel net zo fris, haha en een roze natuurlijk! De lunch was goed maar niet subliem, we hebben meteen kennis gemaakt met vrienden van Martina en dat was gezellig. Onze tafel was behoorlijk internationaal, Canadees, Duits, Brits, Amerikaans en Hollands. 's Middags heb ik thuis wat aan het huishouden gedaan en gekookt. Henny had bericht gehad van de schoenmaker dat zijn schoenen klaar waren en die hebben we dus opgehaald. Ze zijn super mooi geworden en ze zitten Henny als pantoffels.

Vrijdag zijn Diana en ik op de fiets naar de Mahjong gegaan. Binnen een half uur waren we er en hebben met Jane gespeeld. Dus een tafel van drie. Ik had die morgen de hoogste score dus ik hoefde niet te betalen, maar had aan tafel denk ik het minste geld over, haha. Zo kan het dus gaan. We hebben met ons drieën geluncht en daarna zijn Diana en ik op de fiets terug naar huis. We hebben bij Watson een kleurtje gehaald voor Diana's haar en ik heb mijn kappers kwaliteiten op haar haar beoefend. Ik mag blijven want het is gelukt. We hebben 's avonds met Bert, Martina, Diana en Jan gegeten bij Di Shui Dong. Een Chinees restaurant die bekend staat om de pittige varkensribben. Ze waren weer heerlijk.

Zaterdagmorgen is Henny eerst naar de gym geweest. Ik heb wat was gedaan en wat andere huishoudelijke verplichtingen. We zijn daarna op de fiets gesprongen en hebben wat boodschappen gedaan. Terug thuis zijn we op de scooter richting paintingstreet gereden om daar wat rond te lopen en daarna terug op de scooter naar huis. Het werd al schemerig en dan vind ik het niet zo prettig om nog op de scooter te zitten want die Chinezen weten niet waar de lichtknop van hun auto, fiets en scooter zit, maar alles is gelukkig goed gegaan. We hebben gesnaaid en geborreld op de bank en naar een serie gekeken. We kijken momenteel naar de serie The Killing. Elke keer denken we dat we weten wie de dader is en dan blijkt dat er weer nieuwe dingen aan het licht komen waardoor blijkt dat hij de dader niet kan zijn. We zitten nu in seizoen 2 en kijken het via Netflix. Spannend!

  • 27 Oktober 2013 - 14:01

    Jan En Hetty Morsink:

    Hoi Jeannette
    Ik heb je verhaal weer gelezen het is zo leuk ik kan me nu voorstellen waar je loopt /fietst enz: maar we moeten zeker nog een keer terug komen. Want het oude gedeelte van de oude stads kern lijkt me zeker mooi om te zien. Ha Ha en de schilder. Zo snel het lijkt ..........wel.
    We hebben vanmorgen een stuk van de film bekeken. Met de kinderen. Hij is heel mooi geworden. En straks kijken we verder. Je weet wel bijn 6 uur film. Ha Ha Maar heel erg leuk om terug te kijken.

    Nog een goede zondag avond. Het is nu 9 uur bij jullie en voor straks welterusten.
    Groeten aan Henny en heel veel liefs van uit een regen achting Deldenerbroek.


    Oja was je tuniek niet goed?

    Groeten Jan en Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Shanghai

wij (Henny en ik) gaan voor 1 tot ongeveer 3 jaar wonen in Shanghai.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2014

Afscheid

16 Februari 2014

Kort weekje SH

09 Februari 2014

Henny thuis.

02 Februari 2014

Het Jaar Van het Paard

26 Januari 2014

Harbin
Jeannette

Hallo allemaal, We zijn dinsdag 11 oktober 2011 vertrokken met de KL893 om 21.30 uur vanaf Schiphol. En ja, we zijn aangekomen in Shanghai.

Actief sinds 24 Sept. 2011
Verslag gelezen: 1980
Totaal aantal bezoekers 117222

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2011 - 30 November -0001

Shanghai

Landen bezocht: